Saturday, June 16, 2012

Jelana Karleuša: Zločini su naša realnost

Jelena Karleuša

Jelana Karleuša: Zločini su naša realnost


Promocija novih pjesama Jelene Karleuše sa nedavno objavljenog albuma “Diva” krenula je iz Podgorice. Jedna od najuspješnijih žena u muzičkoj industriji na ovim prostorima snimila je novi, deseti po redu album za koji ponosno ističe da je kruna njene 17 godina duge karijere. Reklame za novi CD izazvale su oprečne reakcije, pjesme se uveliko “vrte”, a Jelena Karleuša ni ovoga puta nikoga nije ostavila ravnodušnim.
U razgovoru za CdM popularna JK otkriva detalje o albumu, planove, ali i dio teksta pjesme sa kojom će se predstaviti inostranoj publici.
CdM: Nakon provokativnih reklama, album “Diva” je u prodaji. Kakvi su prvi utisci?
JK: Očekivala sam da bude velika euforija, ali ovakve reakcije nisam očekivala. Ovo je deseti, jubilarni album, 17 godina karijere, ali nikada nije bila ovakva euforija. Mogu samo da budem ponosna na svoj tim saradnika i na sve fanove koji mi daju krila i da krenem sa nastupima, a prvo live izvođenje pjesama je u Podgorici.
CdM: Zašto si se odlučila da “krimi” tematika bude dominantna na novom albumu?
JK: Na ovom albumu smo se igrali onim što si pomenuo malo prije: kontroverzama, tabuima. Jako rijetko se neko bavi socijalnim temama. Rijekto se pjeva o seksualnim manjinama, kriminalu. Uglavnom su to underground bendovi i rijetko ko iz mejnstrima pjeva o tome. Rijetko se pjeva o zločinu iz strasti, a to se stalno dešava, to ja naš život, naša svakodnevica,  svi o tome ćutimo, a imamo te neke porvie. Svi imamo čak i u slobodnom govoru “Ubiću te”, “Odrobijaću te”, imamo tu jaku emociju o kojoj niko nikada nije napisao pjesmu. To je nešto sa čega i te kako treba da se skine veo tabua. Povrijeđene žene i muškarci koji iz strasti čine razne stvari, žene koje rade na bol, koje su duboko ranjene, žene koje imaju u sebi razne osvetničke porive. To su totalno drugačiji tekstovi od onoga što se u našoj estradnoj priči piše “ja te volim, srce si mi slomio, ja patim suze teku”. Željela sam da album bude nešto novo, totalno drugačije. Željela sam da napravim album gdje će svako imati svoje mišljenje. Najviše bi me boljelo da niko nema mišljenje i da ljudi imaju nebitna osjećanja kao što je ravnodušnost.
Ne favorizujem kriminal. To bilo kao da Al Paćinu kažeš “Ti favorizuješ krimilal zato što si glumuo u filmu “Kum”.
Ja prosto igram jendu ulogu, pjevam o nekim socijanim temama koje su jako aktuelne kod nas.
CdM: Jedna od pjesama nosi naziv “Duboko ranjena”. Kada si u sedamnaestogodišnjoj karijeri bila upravo to – duboko ranjena?
JK: Ja sam stalno ranjena i stalno na neki način krvarim jer je jako teško biti ja na Balkanu i biti žena neshvaćena, stalno omalovažavana sa manjkom poštovanja prema svemu što radim, stalno saplitana i biti pod ogromnom lupom. Razlog za to je što sam drugačija, jer sve što je drugačije na ovim prostorima se kažnjava. Da živim negdje drugo to bi se plaćalo milionima dolara, a pošto živimo ovdje na Balkanu to je krst koji nosim na leđima i mene to negdje jako boli i ja sam ustvari iz revolta i inata dogurala dovde. To je možda najbolje objašnjenje pjesme “Duboko ranjena” i mene kao persone koja sve oduševljava svojom borbom. Ako ništa drugo kod mene cijene to što umjesto da posustanem, nalazim sav svoj inat i revolt i izbacujem albume koji su u smislu produkcije, pjevanja, tekstova, aranžmana i idejnog rješenja sve bolji i bolji.
CdM: Važiš za kontroveznu ženu koja ruši tabue i granice. Da li postoji granica koju si samoj sebi postavila i nećeš je nikada preći?
JK: Kada radim tabui i kontroverza koje izazivam nijesu smišljeni. Ja radim ono što osjećam i što mi je u datom trenutku interesantno. Nikada se ne vodim mišlju “Uf, to je previše, to će da izazove ovakvu reakciju” pošto ono što je za mene super fora i interesantno za druge je kontroverzno, previše, prejako. Tako da ja nisam dobar parameter. Ono što je za mene normalno za druge ljude nije normalno. Ja sam jednostavno takva. Opet kažem svi se mi razlikujemo i dobro je da se u šou biznisu prosto pronalaze ljudi koji su različiti. Na Zapadu se ta različitost plaća milionima dolara, a ovdje čim iskačeš iz tog nekog šablona malograđanskog kako treba pjevačica da izgleda i da se ponaša, kako da pjeva, šta da pjeva, odma dolazi do te neke javne osude. Sebe smatram izuzetno kulturnom i normanom osobom i u tom nekom smislu narvno da postoje granice. Nikada ne bih dijelila ljude po nacionalnosti, boji kože, po vjeroispovijesti, seksualnom opredjeljenju. Ne bih činila ništa što bi te neke ljudske slobode dovodilo u pitanje.
Ne bih se slikala za “Playboy”, a slikala bih se gola u humanitarne svrhe. Totalno sam kontra diktorna.
Mada sam ja i samoj sebi u životu uvijek bila sušta kontradiktornost jer, ako gledamo po horoskopu, ja sam na sceni pravi lav, a u privatno sam rak, moj podznak koji je jako nježan, emotivan. Postoje dvije Jelene Karleuše koje se uopšte ne poznaju, ne funkcionušu lijepo zajedno, ali odvojeno su jako uspješne.
CdM: Da li možeš da nam otkriješ detalje o spotu za pjesmu “So” koji se uskoro snima i koncertu u Beogradu koji si najavila putem društvenih mreža?
JK: Planirali smo da iduće godine u ovo vrijeme bude veliki koncert na Ušću. Iskoristiću cijelu ovu godinu da maksimalno promovišem pjesme, a onda ću pred kocert da izbacim još jednu pjesmu. To mi je neka želja, okvirni plan i želja mog tima i izvršnog producenta Zorana Birtaševića.
Snimili smo spot za “Krimi rad” koji će gledaoci iduće nedjelje moći da vide.
Pjesma “So” će se uraditi u Španiji za englesku veziju te pjesme. Na mom albumu je srpska verzija, a ekskluzivno da ti kažem da će se engleska verzija zvati “Blow”. “You make me wanna blow, blow” tako pjeva DJ koji sa mnom izvodi tu pjesmu. Biće interesantno, snimićemo spot koji će pokazati noćni život Španije.

No comments:

Post a Comment