Monday, August 15, 2011

Jelena Karleuša i kolege isteruju politiku iz muzike: Šta su rekli o koncertu Dina Merlina u Beogradu?

Jelena Karleuša i kolege isteruju politiku iz muzike: Šta su rekli o koncertu Dina Merlina u Beogradu?



Poznati bosanski pevač i autor, Dino Merlin će nakon više od 20 godina nastupiti u Beogradskoj areni početkom decembra. Iako datum još nije preciziran, odmah nakon zvanične potvrde njegovog dolaska osvanulo je nekoliko tekstova koji su bili obojeni nacionalizmom i ovom izvođaču ne idu u korist.

Na socijalnim mrežama su se nakon najave Merlinovog nastupa munjevitom brzinom pojavile grupe koje pozivaju na bojkot ovog koncerta, a na Internetu stoji i peticija koja takođe poziva ljude da odustanu od odlaska na isti. Ni naše pevače i druge javne ličnosti nije zaobišla cela ova priča pa su dali svoj sud o tome.
Jelena Karleuša: Naravno da Dino treba da održi koncert u Beogradu, naravno da će biti ne krcato, nego će napuniti četiri Arene, naravno da ga vole i naravno da ne treba mešati muziku i politiku. Muka mi je od nacionalističkih gluposti i malograđanštine. Dosta je bilo! Uvek će biti jadnika koji će pokušati da naprave zlu krv, ali verujte da je zdravih, pravih i slobodoumnih ljudi u velikoj većini! To što smo devedesetih ispali majmuni, svi kolektivno kao narodi, verujte, dok sam pri zdravoj svesti, ja i milion mojih istomišljenika-neće se ponoviti! Nikad više! A izvesni mediji su ti koji ne treba da duvaju u leđa idiotima već da se zalažu za otvorenu proevropsku i zdravu Srbiju koja prihvata i Bosanca i Hrvata i Japanca i…vanzemaljca.
Maja Nikolić:”Moj stav je da politika ne sme da se meša u muziku. Ona je tu da nas spoji. Ja konkretno Dina volim i želim da dođe. Nisam šovinista, nacionalista jesam, jer volim svoju zemlju, ali kada je muzika u pitanju mislim da kvalitetni ljudi treba da imaju otvoren put. Smeta mi samo što ne postoji reciprocitet između nas i Hrvata.
Dragoljub Đuričić: Da li treba da ostanemo na fruli svi? Dino Merlin je veliki čovek. On je jednom zaustavio saobraćaj da bi mene pozdravio, on je ljudina. Sve su to gluposti što pišu. Ne treba mešati politiku i muziku. Srbija plaća najveću cenu tog mešanja.
Leontina: Muzika ne treba da se bojkotuje. Dok ima publike koncerti treba da se održavaju. Onaj ko ne želi, ne mora da ide. Prosta matematika. Nema šta tu da se podržava ili ne, to vam je kao TV program, ako vam se ne sviđa promenite kanal.”
Aleksandra Kovač: Muzika priča univerzalnim jezikom, ona služi da spaja , a ne da razdvaja. Ko želi da održi koncert u Beogradu treba da ga održi, treba da širimo malo bratstvo i jedinstvo kao nekada. Ja sam pomalo jugonostalgična.
Marka Kona smo zatekli u povratku sa puta pa nije mogao podrobnije da nam iznese stav: “Ja u principu ne znam skroz o čemu se radi. Evo sad čujem da je koncert u decembru, a da li bi trebalo da dođe, ne znam jer nisam upućen u sve detalje priče, izvinjavam se.”
S druge strane Marija Šerifović je upućena i glasno je prokomentarisala samo: “Politika pod hitno van muzike!”
Vasil Hadžimanov: Meni je iskreno dozlogrdilo više što se politika meša u muziku. Prošlo je 20 godina, krajnje je vreme da počnemo da se podržavamo i “družimo”. Smatram da on treba da održi najavljeni koncert.”
Olja Karleuša: On je jedan od najboljih pevača na ovim prostorima i smatram da treba da održi koncert. Ne zanimaju me bojkoti, to su po meni gluposti, ne treba politika da se meša u muziku. Zaista treba ovome da se stane na put više.
Emina Jahović: Mi smo kućni prijatelji i naravno da podržavam njegov koncert. Muzika treba da spaja a ne razdvaja ljude. Dok politika treba da izađe iz nje. U 21. veku smo i ne verujem da se ovakve stvari dešavaju. Apsolutno podržavam Dina.
Ana Kokić: Muzika postoji da bi spajala a ne razdvajala. Pesma treba da se sluša i da se širi i gde god ima publike treba održati koncert.
Goca Božinovska: Normalno je da podržavam koncert. Toliko godina je prošlo od kad nije bio ovde. Zapravo, jedva čekam da dođe. Hvala Bogu da smo se malo ujedinili, ka tome treba da težimo. Nego ima nekih novinara koji i dalje žele da nas vrate u prošlost.
Mia Borisavljević: Ja lično koncert Dina Merlina očekujem sa nestrpljenjem još od kada je počelo da se šuška o tome i iskreno se nadam da će se i održati. Dino je rekao u jednom intervjuu da razdvaja politiku od muzike pa mislim da bi bio red da i mi počnemo da otvaramo srca i vrata za lepe stvari. Bićemo mnogo veći ljudi. Uostalom on je nastupao po Crnoj Gori u poslednje vreme gde je bilo prepuno, bilo je prelepih pesama a ljudi su otišli srećni I zadovoljni.
Knez: Ako ovde postoje ljudi koji to žele da čuju a očigledno je da postoje, onda treba održati koncert. Ja lično, nemam ništa protiv, ali zaista mi smeta više to mešanje politike u muziku.
Sergej Ćetković: Ja svaku muziku podržavam. Smatram da pesma treba da se čuje, i konkretno slušam sve sa ex-ju prostora, tako da smatram da Dino treba da napravi koncert. Ja sam apolitičan, ali smatram da politiku definitivno treba izbaciti iz muzike.

No comments:

Post a Comment