Tuesday, November 16, 2010

Jelena Karleuša: Osetila sam šta znači kada te mrze


 Jelena Karleuša: Osetila sam šta znači kada te mrze



Nakon što je svojim kolumnama uzdrmala javnost, zvezda šou-biznisa Jelena Karleuša za Story otkriva kako se oseća nakon osude i napada svojih neistomišljenika i ističe da se ne kaje ni zbog čega što je uradila
Novinski napisi u kojima se navodi da Jelena Karleuša (32) trese Srbiju i pomera granice javnog izražavanja, retko koga su ostavili ravnodušnim. Plavokosa zvezda šou-biznisa ne prestaje da intrigira javnost, a kada je spektakularnim koncertom u Beogradskoj areni prošlog maja bacila malu senku na svoj privatni život, delovalo je da njen javni angažman ne može da bude kontroverzniji nego što jeste. Iako su dva porođaja carskim rezom u razmaku od samo godinu dana, kada je u braku sa fudbalerom Duškom Tošićem (25) na svet donela ćerkice Atinu (2) i Niku (1), izazvala veliku pažnju, Jelena nije želela profesionalnu pauzu, podjednako brinući o svojim fanovima koliko i o malenim naslednicama. U jeku priprema za novi album, poziv dnevnog lista Kurir da postane njihov kolumnista, Jelena je bez mnogo razmišljanja prihvatila i kroz britke rečenice bez cenzure iznela svoju revoltiranost i nezadovoljstvo trenutnim stanjem u našem društvu, ali i brojne pikanterije iz intimnog života. Sa burnim reakcijama i lavinom oprečnih mišljenja, Jelena je uspela hrabro da se suoči i upusti u borbu sa svojim neistomišljenicima koji su prošle nedelje organizovali napad na nju i njenog supruga ispred porodične kuće u kojoj poznati par živi. Dok joj je život uzdrman iz korena, Jelena za Story objašnjava na koji način pokušava da ostane iznad situacije i zašto sve ružno što joj se dešava ne dovodi u pitanje njenu želju da i dalje javno istupa sa svojim stavovima.
Da li događaji iz skorije prošlosti i to što javno iznosite svoje viđenje socijalnih i političkih problema u zemlji znače potrebu da iskoračite iz dosadašnje muzičke karijere i uradite nešto više za sebe i celokupno društvo?
- Nemam političke ambicije i spontano sam postala kolumnista. Kao neko ko ima ogroman broj fanova i predstavlja uzor mladim ljudima, imam obavezu da na pravi način iskoristim svoj uticaj. Da nisam ovoliko uspešna u svom poslu, mali broj ljudi bi obratio pažnju na moju kolumnu. Zato ću raditi ono što najbolje znam i zbog čega me ljudi slede i podržavaju, a to je muzika. Ali, čini mi se da sam izrasla iz tih okvira pevačice. Moj glas i lični stavovi daleko se čuju i zato ću biti glasnogovornik onih čiji se glas ne čuje. To treba da bude zadatak svake ovdašnje zvezde, a ne da uludo troše popularnost na zgrtanje novca i isprazne priče o avionima i kamionima. Takve stvari više nikoga ne zanimaju, pogotovo ne gladan narod i omladinu bez jasne vizije o budućnosti.



Jeste li, posle svega, kolumnista na pravom putu?
- Smatram da svako od nas treba da ima svoje mišljenje i pravo da ga iznese. Kao javna ličnost, verujem da pozitivnim stavovima i istinom doprinosim boljoj budućnosti svih nas. Odlučila sam da koristim popularnost u prave svrhe i žao mi je što većina kolega nema isti poriv. Nažalost, ljudi se u našoj zemlji plaše istine i mnoge teze su zamenjene. Danas je normalno da se laži uzvikuju na sav glas, a istina se šapuće u strahu. Kod nas je normalno da se uzdižu ljudi koji bi u nekoj normalnoj zemlji bili u zatvoru, a nije normalno i čak je šokantno da se jedna pevačica bavi pisanjem. Da, očigledno sam na pravom putu jer se desio pravi mali kulturološki zemljotres. Može neko da me obožava ili mrzi, ali svi moraju da se slože u jednom - dirnula sam u nerv malograđanskoj Srbiji. Rekla sam ono što većina misli, ali ćuti. Napisala sam istinu i tačka. Šamar predrasudama - to sam ja.
Zašto mislite da je bolje javno iznositi svoje stavove pa makar vas oni dovodili u veoma delikatne i neprijatne situacije?
- Bavim se muzikom i od pisanja nemam nikakav interes, samo mi je donelo mnogo neprijatnosti. Zašto ljudi imaju neprijatnosti ako govore istinu i nesputano iskazuju svoje stavove? Zašto smo kao narod postali tolike kukavice i strepimo od istine? Zašto ne strepe oni loši? Opet zamena teza, a Srbi kao da u tome uživaju. Ma šta drugi mislili, uvek ću jasno i glasno iznositi svoje stavove jer smatram da su časni i istiniti. Ako im se ne sviđaju, to je njihov problem. Baš zato što nisam političar, ne moram da kalkulišem i baš zato što smatram da sam pravična u svojim stavovima, nemam strah.
Jeste li dva puta razmislili o tome da britak jezik i drugačije mišljenje mogu da ugroze bezbednost vaših najmilijih?
- Nikad nisam razmišljala na taj način. Mislite li da treba? Zar pisana reč može da mi ugrozi život? Ako smo takva zemlja, onda svi kolektivno treba da izvršimo samoubistvo.
Koliko vam prijaju novinski naslovi kao što su Jelena trese Srbiju ili možda sada smatrate da je trebalo da budete umereniji?
- Kako da umereno kažem istinu, da je uvijem u papir? Istina može da se kaže samo na jedan način, bez uvijanja i pravo u glavu. Sve ostalo je taktiziranje, a ja imam tu privilegiju da ne moram da taktiziram. Nikad i nisam, to je za slabiće i kukavice. Možda se ja nekome ovakva kakva jesam ne sviđam, ali to me iskreno ne dotiče. Zapitala bih se ko sam i šta sam da sam nekome učinila zlo, da sam loš čovek koji laže i manipuliše, ovako nemam razloga da se stidim. Naprotiv, ponosna sam na sebe jer nisam podlegla najstrašnijim pritiscima. Na svojoj koži dobro sam osetila šta znači kad te mrze i čine ti zlo, zato ja nikada i nikome neću činiti takve stvari! Umesto da od mene naprave osobu koja mrzi, ja sam okrenula i drugi obraz. Udarce primam filozofski. Sve je to nekakav put spoznaje. Ne, ne tresem Srbiju, mala sam ja. Srbija se trese jer se polako budi.


Poznato je da je u Njegoševom Gorskom vijencu žena ta koja je odredila sudbinu Srba. Mislite li da su žene zapravo vođe svakog društva i da je u njihovim rukama rešenje ne samo problema u kući, već i u državi?
- Smatram da su žene sputane gomilom predrasuda koje su nametnuli muškarci, ali i one same. To je razlog zašto je malo žena u ulozi predvodnika. Ali, kada se žena oslobodi u svakom smislu, postaje osoba s kojim nijedan muškarac ne može da se nosi. Žene su budućnost ove planete i prirodni vladari vrste.
Da li se kajete zbog ijedne napisane ili izrečene rečenice ili ste uprkos svemu još zadovoljniji sobom?
- Nikad se ne kajem, to je uzaludno osećanje. Ljuta sam na sebe što ranije nisam skinula teret predrasuda sa grbače. Predugo sam ga nosila. Kao žena, veoma sam zadovoljna svim što sam do trideset druge godine postigla. Majka sam, supruga i žena sa dugom i uspešnom karijerom. Nadgrađujem se i razvijam, spoznajem život i konačno ga razumem na pravi način. Oslobađam se straha i sopstvenih stega. Naučila sam da ustajem posle nokauta i cenim ono što pre nisam. Naučila sam da razumem ljude i da ih slušam.
Možete li da izolujete misli od svega što se dešava u našoj javnosti i dalje živite mirno?
- Ne, zato sam i odlučila da se izražavam na drugačiji način, a ne samo kroz muziku. Što sam starija, sve sam osetljivija na nepravdu oko sebe, na glad i nemaštinu. Ne mogu mirno da spavam dok ljudi oko nas pate. Ali, ja sama ne mogu ništa da promenim. Kao narod moramo zajedno i složno da delujemo i da podele stavimo sa strane. Srbi su sebi uvek bili najveći neprijatelji i sad je vreme da nove generacije donesu istorijski preokret.
Da li je vaš odnos sa Duškom podlegao uticajima sa strane i jeste li dolazili u situaciju da se žestoko suprotstavite svom voljenom muškarcu?
- Objasniću iskreno i jasno. Duško me voli, ja volim njega. Sve dok je tako, ne može nam niko ništa. Jedno je sigurno - nikad ga neću izneveriti. Njegova žena je iskrena i pravična, luda i brza, emotivna i eksplozivna, borac i harambaša, majka njegove dece i neko ko bi život dao za njega. Takvu više neće naći, on to zna i zato me trpi.
Šta mislite da ćete postići svojim angažovanjem kroz pisanje i govorništvo? Može li to sve ipak pesmom da se pokaže?
- Nisam sanjar koji misli da će promeniti svet, ali negde duboko u sebi to bih volela. Maštanje mi niko ne može zabraniti. Već petnaest godina bavim se ovim poslom i uvek sam kroz muziku i javna istupanja jasno pokazivala svoje stavove. Nikad nisam bila trivijalna i zaludna, uvek sam sve radila s razlogom i porukom. Mnogi to nisu kapirali na pravi način, ali stvari se sad polako i sigurno menjaju. Dokaz je i to što imam najmasovnije fan klubove i ogromne tiraže, a sve što uradim ili kažem izaziva burne reakcije.
Mnogi sve ovo poistovećuju s time što uživate u skandalima. Jesu li oni vaša duševna hrana?
- Malograđanski stavovi površnih i sputanih ljudi me ne interesuju. Oni su skandalozni, a ne ja. Žive u sopstvenom mraku, strahu i zabludi. Neka me gledaju kako skandalozno hrabro širim krila i letim tamo gde me srce i razum vode. Ostavljam ih tamo gde su bili do sada, da se krste i levom i desnom. To je jedino što znaju.


Koji je sledeći korak u vašoj pevačkoj karijeri?
- Sledi veliki solistički koncert u Skoplju 20. novembra, a zatim i u svim glavnim gradovima republika bivše Jugoslavije. Turneja se zove All About Diva Show i logičan je nastavak onog što sam pokazala u Beogradskoj areni. Uporedo radim i album koji će se pojaviti u prodaji u februaru naredne godine, a uskoro krećem s promocijom novog singla koji nosi naziv Muškarac koji mrzi žene. Kod mene nema predaha, samo pun gas, pa dokle stignem.

No comments:

Post a Comment