Sunday, March 07, 2010

DINASTIJA KARLEUSA


 Три генерације жена у овој породици отвориле су нам врата свог дома. Бака Дивна је открила како је од ћерке Јелене направила звезду и колико је поносна на унуку Атину    
        
   
    Сваки слободан тренутак популарна певачица користи за игру са деветомесечном Атином
 OSTALE SLIKE POGLEDAJTE U NASOJ FOTOGALERIJI 
  
Када кренете у госте једној од најпопуларнијих певачица Јелени Карлеуши, не морате знати тачну адресу. Сви становници Бежанијске косе радо ће вас упутити у мирну улицу популарног београдског насеља где се налази пространа кућа на три нивоа у којој живи атрактивна певачица са деветомесечном ћерком Атином.

Сваки слободан тренутак фудбалер Душко Тошић, који тренутно игра у немачком граду Бремену, користи да се придружи својим принцезама и с нестрпљењем ишчекује септембар када ће добити новог члана породице којем се сви неизмерно радују. Испред капије паркиран је најновији модел бе-ем-веа беле боје о којем су таблоиди писали као о поклону Душка Тошића својој драгој за годишњицу брака.

Дочекује нас Јелена, у загрљају своје ћеркице, насмејана, лепа и без шминке, и даље витка иако је у седмом месецу трудноће. Ту је и дадиља која непогрешиво зна како да забави шармантну Атину. Убрзо нам се придружује и бака Дивна, познати радијски водитељ: стигла је са кесама пуним бомбона и слаткиша за своју мезимицу.

На столу у дневној соби налазе се часописи у којима су објављени интервјуи са Јеленом, њене насловне стране и разне приче о њој, истините и неистините. На све се навикла и каже да се ових дана труди да се што мање нервира како не би траумирала бебу.

Развод није ружан

Мало ко зна да је Јелена Карлеуша постала позната личност и права звезда када је имала само три месеца.

- Немања Ковачевић из Министарства здравља видео нас је док сам се шетала са Јеленом на Ади Циганлији. Приметио је да ми је беба веома лепа и питао да ли бих пристала да је сликамо за брошуру “Како превијати бебу” коју су тада добијале породиље широм бивше Југославије - сећа се Дивна тих времена кад није ни слутила да ће њена бебица постати велика српска звезда.

Сигурно многе мајке које чувају ту брошуру и не знају да је на њима данас популарна певачица Јелена Карлеуша. Дивна је имала само двадесет година када је родила Јелену. Девојчица је била плод њене велике љубави и високог полицијског функционера Драгана Карлеуше. Живели су у згради на Новом Београду, код Фонтане, два улаза од Дивнине мајке и сестре.

- Драган је једанаест година старији од мене. Развели смо се када је Јелена имала осам година, али смо остали у добрим односима јер он је диван и поштен човек. Нема у тој причи ружних детаља и развод не мора увек да буде ружан. Чак смо и након тога неко време нас троје живели у истом стану и лепо функционисали. Јелена је увек имала пажњу и оца и мајке.

  

С мамом Дивном 2002. године у време снимања албума у Грчкој
  OSTALE SLIKE POGLEDAJTE U NASOJ FOTOGALERIJI 
  
Јелена је, каже Дивна, била необично дете, миљеница васпитачица, прави коловођа, на приредбама је имала најбоље тачке, певала је у хору, ишла у музичку школу, свирала на флаути, а пошто воли да слика, верује да би била сигурно популаран и плодан сликар, да није изабрала естраду. У време када је Јелена била девојчица Дивна је радила као водитељ веома популарног “Посела 202”.

- Често је ишла са мном на посао и била у прилици да упозна многе певаче. Док су остале девојчице маштале о томе да упознају Брену, Јелена је Брени седела у крилу. Никада је тај свет није фасцинирао јер јој је то било нормално окружење. Кад је мало порасла, певала је пратеће вокале популарним певачима и многи су већ тада причали како ће “та девојка” направити велику каријеру. Знајући колико је то тежак и крвав посао, нисам била најсрећнија због њеног избора, али када сам видела да свему томе даје другу димензију и не ради као други, подржала сам је. За разлику од многих које су пекле занат у кафани, она је из своје спаваће собе снимила плочу, није имала тај мукотрпан пут, али ја сам увек била уз њу.

Баш као и данас, и тада је било тешко снимити први албум, требало је изабрати и платити добре песме, али Дивна због тога није морала да продаје стан и све што има како би својој јединици приуштила музичку каријеру.

- Мој пријатељ менаџер Зоран Башановић позвао ме је телефоном када је видео Јелену у емисији ЗАМ на Трећем каналу, где је певала “Огледалце”, и питао како је могуће да он последњи сазна да ће Јелена снимити албум. Када сам му рекла да то није извесно јер нема ко то да финансира, понудио се да као продуцент и менаџер стане иза Јелене. У то време била је веома популарна емисија “А што не би могло”, у којој су певачи испуњавали музичке жеље гледалаца, а Јелена је између осталог певала и “Зајди зајди”.

Уследио је велики успех Јелениног првог албума и она је постала велика звезда. Атрактиван изглед, хитови, харизма и амбиција донели су јој огромну популарност.

- Увек сам истицала да је моја мајка мој највећи пријатељ, подршка, узор, инспирација, која ме је научила истинским вредностима. Без ње не би било могуће да постигнем овај успех - прича Јелена. - Већ у обданишту сам знала шта ћу радити. Ја сам једноставно рођена за овај посао. Када сам објавила први албум, знала сам да је то тек почетак једне велике приче.

Дивна сине, ајде кући

С коментаром “Лако је њој кад је мама је гура”, кажу, нису се често сусретале, бар им нико то у лице није рекао.

- Најмање сам је ја “гурала” баш зато да не би тако говорили - каже Дивна. - Док сам радила на популарном Радију 101, у мојим сменама нисам емитовала Јеленине песме. Чак је ниједном нисам најавила јер би ми било необично, без везе и лицемерно да кажем: Сада вам пева Јелена Карлеуша.

   
    Јелена кад је имала седам година

     OSTALE SLIKE POGLEDAJTE U NASOJ FOTOGALERIJI 
Када се прославила песмом “Огледалце”, Јелена је имала само шеснаест година. Већ тада је била зрела девојка која је и те како умела да носи популарност, изађе на крај с радозналим новинарима које је увек интригирао живот ове атрактивне девојке.

- Нисам имала страх од тога да би естрада могла да је одвуче на неку погрешну страну - каже Дивна. - Увек сам била сигурна у Јелену, била је зрелија од својих вршњакиња и знала је шта и како хоће. Сама себе је обликовала и никада нисам морала да бринем о томе да ли ће да се дрогира или пије алкохол. И данас живи здравим животом. Знала сам да ће незгодне ситуације решити на најмудрији начин, чак је знала да буде мудрија и од мене. И данас, често се деси, када негде седимо, да ми каже: “Дивна сине, ајмо кући”.

Кад је Јелена стасавала у певачицу увелико је живела сама с мајком. Пошто је познато да су очеви везани за ћерке и нерадо одобравају провокативни имиџ својих мезимица, помислили смо да се и њен отац противио одлуци да постане певачица, али нас је Јелена демантовала.

- Тата се никада није ни питао - каже Јелена, а Дивна, “спушта лопту” и додаје како је Драган одувек волео музику, али ону изворну.

- То је Јелена рекла више шаљиво, слушала нас је обоје, можда мене мало више јер смо живеле заједно. Одувек је била нежна и пажљива према обома. Драган је више волео изворну музику и данас је тако, каже да не разуме ове нове трендове. Није јој пребацивао што се провокативно облачи. И ја сам се тако облачила, и он је то волео.

Да је било лако на путу до успеха - није. И Јелена додаје да је у добру и злу увек крај ње била мајка која је имала прави савет за њу и борила се да јој испуни сваку жељу.
  OSTALE SLIKE POGLEDAJTE U NASOJ FOTOGALERIJI 
- Ниједан пут ка успеху није посут латицама - прича Јелена. - Бити уметник, другачији, оригиналан на Балкану, имати префикс певачица на овом простору носи бројне предрасуде, против чега сам се увек борила. Као Београђанка, хтела сам да променим предрасуде о томе шта значи бити естрадна личност. Није било лако бити оригиналан, терати по свом, спроводити у дело своје визије и идеје, али сам ја успела у томе. И када бих све почињала из почетка, не бих се плашила мукотрпног рада, одрицања, а много сам се намучила да бих била то што јесам. Та борба ме је учинила храбром, непоколебљивом, сигурном у себе, поносном на све што сам направила.

И Дивна је кроз живот корачала сама са својом кћерком. Каже да себи не дозвољава да падне ни онда када је много тешко, већ уздигнуте главе корача кроз живот. До сада су је највише заболели новински написи који су неретко умели да им покваре дан и унесу немир.

- Разочарана сам због медијски лоше приче коју поједини новинари спроводе када је о Јелени реч. Ја знам све њих, шта су били пре него су постали новинари, њихов капацитет, вокабулар, њихове тајне, и не могу да схватим да су толико дрски, да лажима наносе толико зла једној девојци која је моја ћерка и да се не плаше да бих ја могла једног дана да отворим уста и испричам све шта знам. Када у земљи нема закона да те заштити и када свако може да пише и ремети ти живот, да трудницу доводе у стање стреса свакодневним измишљотинама, сатеран си у ћошак па се све више бавим мишљу да им једном затворим уста. Само те неистине су ми загорчавале живот.

Кад погледа иза себе, Дивна каже да је задовољна сопственим животом и животом своје ћерке. Испуњена као жена, мајка, бака, а за коју годину ће и у пензију, каже да ће тек тада уживати пуним плућима. Прошле године је прекинула везу са певачем Велимиром Митровићем Галетом у којој је била седамнаест година.

Да мајка и кћерка могу бити другарице, потврђују и њих две с тим што Дивна додаје да је она својој ћерки другарица с ауторитетом.

- Често ме је раније критиковала због младалачке брзоплетости у неким изјавама, али и то сам била ја, рођена да говорим само истину, а то естрадни посао не трпи - каже Јелена.
  OSTALE SLIKE POGLEDAJTE U NASOJ FOTOGALERIJI 
Претерује у шопингу

Јелена ипак није савршена, потврђује и мама Дивна која јој годинама замера исту ствар која је увек изнова излуђује.

  
Нико срећнији од њих кад су заједно: Јелена, Атина и Дивна
(клик за увећање)   
  
- Променила бих њено претеривање у шопингу, јер она увек мора прва у Београду да има неке ципеле, ташне, гардеробу, и то јој полази за руком па је после сви имитирају. Као дете није била захтевна, већ изузетно скромна. Од шеснаесте године јој не дајем џепарац, она га даје мени. Иначе, имамо врло отворен однос, Јелена не може да држи тајну у себи дуже од двадесет четири сата.

Иако смо очекивали да ће Јелена водити главну реч у овом разговору у ком је Дивна требало да нам открије како је од ћерке направила звезду - погрешили смо.

- Откад сам мајка, много сам мирнија, сталоженија, зрелија, али када је реч о музици и сцени, ту нема места тим особинама. На том пољу мораш бити борбен, продоран, бескрупулозан и свим снагама ићи на непријатеља. Та филозофија ме је довела на ово место. У мени су две Јелене, на сцени је она опасна, борац, фајтерски настројена која руши све препреке и предрасуде, а Јелена мајка и супруга је особа која је мирна и обична.

Када се развела, Дивна није вратила своје девојачко презиме Томашић, а ни када је почињала каријеру Јелена није хтела ни да чује за надимак или уметничко име. И сада као удату жену познатог фудбалера сви је ословљавају девојачким презименом, а тако ће остати и убудуће.

- Ја сам све, само не уморна и беспослена трудница. У седмом сам месецу трудноће, радим пуно паром, а сутра ми је опет пун радни дан. Таква сам, не могу да мирујем, лежим, опустим се, можда је у томе тајна моје добре линије. Два месеца после још једног порођаја у последње две године наставићу каријеру. Нема места одмору, живот је превише вредан да би се и један дан утрошио на беспосличарење, гледање телевизије.
  OSTALE SLIKE POGLEDAJTE U NASOJ FOTOGALERIJI 
Протеклих месец дана, колико је био растерећен од клупских обавеза, Душко Тошић је провео у Београду поред Јелене и Атине. Дивна их је посећивала свакодневно, али је вођена тиме да су то једини драгоцени тренуци кад Јелена и Душко могу да буду заједно, она је пазила да не претера са својим посетама.

- Довољно сам близу када је потребно, а довољно далеко када треба.

Јелена каже да још не покушава да замисли живот поред две бебе иако ће за два месеца постати двострука мама.

- Треба ускладити каријере, супругажову и моју, Атинине прве кораке, зубиће, све је то тешко и не могу да замислим како ће бити са још једном бебом у кући. О томе ћу мислити у септембру, али знам да нећу запоставити каријеру, мужа, породицу, себе, и то је важно.

Ускоро ће отићи у Немачку код супруга уколико је због поодмакле трудноће пусте у авион. У Београду ће се породити на Атинин рођендан, тако да ће тог дана организовати двоструко славље.

- Биће то још једна Девица у хороскопу. Верујем у хороскоп мада он каже да се Душко, Атина и ја уопште не слажемо, али смо, ето, доказ да хороскоп не мора увек бити сто одсто тачан. Најтеже ми је ноћу кад Атина заспи. Тада ми недостаје супруг, скупи ми се све, али сам научила да аутосугестијом себи поправљам расположење. Преда мном је промовисање компилације мојих највећих хитова “Diamond collection” које сам снимила у последњих 15 година, што је пола мог живота. То је есенција свега што сам радила, мојих емоција, свега што сам пружила као уметник.

No comments:

Post a Comment